Jaarrapport leerplicht 2020-2021
De opvolging van de leerplicht is een van de kerntaken van AGODI.
In het webrapport lichten we de belangrijkste bevindingen toe over enkele grote processen die plaatsvinden in ons agentschap: de leerplichtcontrole, de registraties van de problematische afwezigheden en de registraties van tuchtsancties bij leerlingen.
Problematische afwezigheden
- Resultaten problematische afwezigheden 2020-2021 (pdf, 7 p.) (361 kB)
Op deze pdf vind je extra duiding bij een aantal cijfers voor het schooljaar 2020-2021. Je vindt er ook de link naar Dataloep, waar je zelf verdere opzoekingen in de data kunt doen. - Procedures voor opvolging (pdf, 2 p.) (107 kB)
Wat zijn de rollen en verantwoordelijkheden van de school, het Centrum voor Leerlingenbegeleiding en het Agentschap voor Onderwijsdiensten? - Reglementair kader (pdf, 1 p.) (121 kB)
Meer informatie over het reglementair kader. - Problematische afwezigheden in dataloep
Leerplichtcontrole
Dit deel van het rapport is in opbouw. later voegen we de bevindingen over leerplichtcontrole toe.
Tucht
Dit deel van het rapport is in opbouw. later voegen we de bevindingen over tucht toe.
Vorige edities
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2018-2019
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2017-2018
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2016-2017
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2015-2016
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2014-2015
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2013-2014
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2012-2013
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2011-2012
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2010-2011
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2009-2010
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2008-2009
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2007-2008
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2006-2007
- Wie is er niet als de schoolbel rinkelt? Evaluatie 2005-2006