Toolkit breed evalueren in het lager onderwijs: overzicht implementatiescenario's
- Hoe kan je leerlingen bij het evaluatieproces betrekken? Aan de slag met co-, self- en peerassessment (pdf, 13 p.) (1,16 MB): vanaf pagina 56.
- Hoe ga je aan de slag met een portfolio (pdf, 11 p.) (1,38 MB): vanaf pagina 69.
- Hoe ga je aan de slag met observatiewijzers (pdf, 16 p.) (1,25 MB): vanaf pagina 80.
- Hoe kan je de competenties Nederlands van leerlingen observeren in andere leergebieden (pdf, 4 p.) (0,53 MB): vanaf pagina 96.
- Hoe kan je taalbeschouwing evalueren (pdf, 11 p.) (1,03 MB): vanaf pagina 100.
- Hoe kan je luistervaardigheid evalueren (pdf, 9 p.) (0,80 MB): vanaf pagina 111.
- Hoe voer je reflectiegesprekken met leerlingen (pdf, 6 p.) (0,47 MB): vanaf pagina 120.
- Hoe kan je permanent evalueren (pdf, 7 p.) (0,96 MB): vanaf pagina 125.
- Hoe breng je de taalontwikkeling van anderstalige nieuwkomers in kaart (pdf, 7 p.) (0,82 MB): vanaf pagina 132.
- Hoe breed evalueert mijn methode (pdf, 8 p.) (0,58 MB): vanaf pagina 139.
- Hoe breed evalueert mijn volgsysteem (pdf, 10 p.) (0,69 MB): vanaf pagina 147.
- Hoe beoordeel je een evaluatie-instrument (pdf, 8 p.) (0,69 MB): vanaf pagina 157.
- Hoe stel je een goed evaluatie-instrument op (pdf, 4 p.) (0,54 MB): vanaf pagina 165.
- Hoe kan je de competenties Nederlands analyseren aan het begin van het eerste leerjaar (pdf, 11 p.) (0,83 MB): vanaf pagina 169.
- Welke informatie geef je mee aan een secundaire school en hoe doe je dat (pdf, 5 p.) (0,74 MB): vanaf pagina 180.
- Hoe ga je aan de slag met de resultaten van breed evalueren (pdf, 10 p.) (0,77 MB): vanaf pagina 185.
- Hoe breed evalueren kan leiden naar breed rapporteren (pdf, 6 p.) (1,14 MB): vanaf pagina 195.
- Hoe krijg je een lijn in je evaluatiebeleid (pdf, 11 p.) (0,74 MB): vanaf pagina 201.
- Hoe past een evaluatiebeleid in een taalbeleid (pdf, 7 p.) (0,48 MB): vanaf pagina 212.