(O)Kans voor een versterkt onthaalonderwijs

Brussel, 21 november 2017

Samen onthaalonderwijs versterken

Op dinsdag 21 november gaf Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits de aftrap van een participatief traject om samen na te denken over de toekomst van het onthaalonderwijs in het basis- en secundair onderwijs:

Studiedag

De studiedag was de eerste stap in het traject en had als doelstelling:

  • Informeren over de onderzoeksresultaten
  • Reflecteren over de sterktes, noden en opportuniteiten
  • Delen van praktijkervaringen en het aanreiken van concrete handvatten voor de (klas)praktijk
  • Netwerken

Alle sterktes, noden en opportuniteiten verzameld tijdens de studiedag worden gebundeld in een verslag.

Het participatief traject

De input verkregen tijdens de studiedag, de onderzoeksresultaten en het inspectierapport zetten het participatief traject verder in beweging. Participatieve momenten worden georganiseerd om bijkomende ideeën te verzamelen.

Terugkomdag in het voorjaar

Tijdens de terugkomdag kan je in dialoog gaan over concrete acties. Hou de facebookpagina in het oog voor meer informatie over de terugkomdag.

Naar boven

Programma en presentaties studiedag

Presentatie van de onderzoeksresultaten van het onderzoek “Cartografie en analyse van het onthaalonderwijs voor minderjarige anderstalige nieuwkomers (OKANS)”

Reflectie- en inspiratiesessies met de bijhorende presentaties

Het verhaal van een OKAN leerling (in samenwerking met VSK)

Naar boven


Extra informatie

Website