Centre for Educational Research and Innovation (CERI)
Het Centre for Educational Research and Innovation (CERI) van de OESO doet toekomstgericht onderzoek naar leren en onderwijs op alle leeftijden.
European Survey on Language Competences (ESLC)
De European Survey on Language Competences (ESLC) gaat na hoe goed leerlingen kunnen lezen, luisteren en schrijven in een vreemde taal.
International Civic and Citizenship Education Study (ICCS)
International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) is een internationaal vergelijkende studie van burgerschapseducatie en burgerschap bij jongeren.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) is een internationaal onderzoek naar de vaardigheden van volwassenen, onder meer geletterdheid en gecijferdheid.
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS)
Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) is een internationaal vergelijkend onderzoek naar leerlingenprestaties in begrijpend lezen.
Programme for International Student Assessment (PISA)
Programme for International Student Assessment (PISA) test 15-jarigen op hun leesvaardigheid, wiskundige geletterdheid en wetenschappelijke geletterdheid.
Teaching and Learning International Survey (TALIS)
Teaching and Learning International Survey (TALIS) is een internationaal vergelijkend onderzoek over leraren en hun schoolleiders.
Thematic reviews
De OESO formuleert thematische aanbevelingen op basis van reviews over diverse onderwerpen, zowel voor specifieke landen als op internationaal niveau.
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) is een internationaal vergelijkend onderzoek naar leerlingenprestaties in wiskunde en wetenschappen.
De International Computer and Information Literacy Study (ICILS) is een internationaal vergelijkend onderzoek naar leerlingenprestaties in informatiegeletterdheid en digitale vaardigheden.
De International Early Learning and Child Well-being Study (IELS) is een internationaal vergelijkend onderzoek naar vroege geletterdheid en gecijferdheid, zelfregulatie en een set van sociaal-emotionele vaardigheden bij een steekproef van 5-jarigen.
European Agency for Special Needs and Inclusive Education (EASNIE)
Via beleids- en data-analyses, consultancy ... wil het European Agency for Special Needs and Inclusive Education (EASNIE) onderwijs meer inclusief maken.