Presentaties van de sessies per thema
- Burgerschapsontwikkeling
- Aarzelende Anja of Digitale Danny? Ontwerp een interactieve les op maat met de codesign-tool
- Leesdidactiek in het basisonderwijs. Leesinterventies
- Innovatieve leeromgevingen
- Digitale games integreren in de klas: een ondersteuningsinstrument
- Kunstmatige intelligentie, Klimaatverandering, Stomata: KIKS
- Startende leraren
- Welbevinden van de leraar en relatie met de leerlingen
- Naar een betere samenwerking en afstemming van welzijn en onderwijs ter ondersteuning van maatschappelijk kwetsbare gezinnen op school
- Onderwijsvernieuwing: processen en instrumenten
- Professionalisering, school- en kwaliteitsontwikkeling via leergemeenschappen: de rol van de scholengemeenschap
- Personeelsbeleid vanuit schoolperspectief in de praktijk
- Opvattingen en attitudes over diversiteit
- Samen in de klas
- Flexibele leerwegen: mogelijkheden in secundair onderwijs
- Wonderwel schakelen tussen welzijn en onderwijs: praktijkgericht onderzoek via design research
- Meertaligheid als troef voor krachtig onderwijs in de grootstad Brussel
- Samenwerken rond vluchtelingen en anderstalige nieuwkomers in Gent en Leuven
- Adviezen: mogen of moeten? Studieoriëntering: kwaliteit en opvolging advies klassenraad
- Comparatief beoordelen: werkt dat of hoe werkt dat?
- Evalueren: enkel optellen of ook vertellen?
- Evolueer met jouw school door het evaluatiebeleid te evalueren
- Binnenklasdifferentiatie in goede en evaluatietijden
- Formatief evalueren in talenonderwijs
- Hoe scholen anders organiseren?
- Lesson Study of kleinschalig praktijkonderzoek met onmiddellijke impact op het lesgebeuren
- Een hobbelig parcours? Succesfactoren en hindernissen bij praktijkonderzoek in schoolontwikkeling
- School ♡ praktijkonderzoek: onderzoekservaringen en -resultaten delen
- De onderzoekende school
- Onderzoeksvaardigheden bij leerlingen
- Scholen slim organiseren. Zelfsturende teams als opstap
- Onderwijsvernieuwing: meer dan een beslissing van bovenaf
- Wat hebben we geleerd na 5 jaar begeleiden van praktijkonderzoek?
- Leraren opleiden voor gedifferentieerd onderwijs: een design-based praktijk