Verwacht je een capaciteitsprobleem? Kan je de chronologie van de inschrijvingen niet garanderen via een digitaal inschrijvingsformulier? Organiseer dan je inschrijvingen via een standaarddossier voor aanmeldingsprocedure of sluit aan bij een bestaande aanmeldingsprocedure.
Het initiatief om een digitale aanmeldingsprocedure te starten, kan genomen worden door 1 schoolbestuur, meerdere schoolbesturen samen of een LOP.
Als je school in LOP-gebied ligt, maak je over het gebruik van een nieuwe digitale aanmeldingsprocedure eerst afspraken in het LOP. Informeer andere scholen in je gemeente, misschien kan er gezamenlijk worden aangemeld. Gezamenlijk aanmelden heeft immers belangrijke voordelen. Meer over de voordelen van gezamenlijk aanmelden.
Wil je een nieuwe aanmeldingsprocedure opstarten? Vind alle informatie op de pagina's van de Commissie inzake Leerlingenrechten.
Extra informatie
Verwante pagina's
- Gelijke onderwijskansen
- Commissie inzake Leerlingenrechten
- Zoek een lokaal overlegplatform
- Leerlingen inschrijven in het basis- en secundair onderwijs