Eén van de centrale acties om uitvoering te geven aan het relanceplan Edusprong is de communicatiecampagne. Deze campagne zal Vlaanderenbreed en doelgericht zijn.
Doelstelling
De Vlaanderenbrede communicatiecampagne wordt uitgerold om het volwassenenonderwijs als sterk merk te promoten. De campagne richt zich op het stimuleren van elke Vlaming om levenslang te blijven leren, een must voor iedereen in deze snel evoluerende tijden. Zowel in het kader van persoonlijke ontwikkeling als in functie van een verdere loopbaan is het erg waardevol om als volwassene nieuwe zaken te leren.
De campagne zal verlopen via twee grote communicatiegolven of waves en is gericht op twee piekmomenten waarop de meeste cursisten zich inschrijven in het volwassenenonderwijs.
Om een duurzame doorwerking van de Vlaanderenbrede communicatiecampagne te garanderen en de boodschap te versterken, worden de lokale promotiecampagnes van de centra voor volwassenenonderwijs en de centra voor basiseducatie financieel ondersteund. Het doel van deze eenmalige financiële impuls is tweeledig:
- Enerzijds kunnen de middelen ingezet worden ter ondersteuning en professionalisering van het promotiebeleid binnen de centra.
- Anderzijds kunnen de middelen ingezet worden voor de ontwikkeling van lokaal campagnemateriaal volgens de richtlijnen van de digitale toolkit, die in samenwerking met de centra wordt ontwikkeld.
Timing Vlaanderenbrede communicatiecampagne: drie waves
- Vanaf najaar 2022: betrokkenheid van CVO en CBE via de klankbordgroep Edusprong
- Vanaf 2023: creatieve uitwerking van de communicatiestrategie
- WAVE 1 (vanaf juni 2023) en WAVE 2 (vanaf eind augustus 2023) in functie van de inschrijvingen van september 2023
- WAVE 3: december 2023 in functie van de inschrijvingen van januari 2024
Verwante pagina's
Vragen over de communicatiecampagne?
- Neem contact met Leen Leemans of Sarah De Decker
Een vraag over Edusprong?
Neem contact via edusprong@vlaanderen.be